ÖV13_Szentgotthárdi körtúra vendvidéki tájakon

Táv: 32 km

Időtartam: 2,5 óra

Szintemelkedés: 412 m

Szentgotthárd/Monošter–Alsószölnök/Dolnji Senik–Felsőszölnök/Gornji Senik–Kétvölgy/Verica-Ritkarovci–Apátistvánfalva/Števanovci–Szentgotthárd/Monošter

Kerékpártúránk a szentgotthárdi Gotthard Therme Hoteltól indul. Balra, a központban található dupla körforgalmat Alsószölnök irányába hagyjuk el (Mártírok út), majd néhány km után kerékpárúton érünk ki Szentgotthárdról. Kerékpárbarát úton tekerünk Alsószölnökig, ahol a Bognárház mellett elhaladva, a közúton hajtunk tovább Felsőszölnökre. Tekintsük meg a Kühár emlékházat, majd tekerjünk visszafelé a közúton és térjünk jobbra, Kétvölgy felé. A faluba szerpentinnel tűzdelt aszfaltúton, emelkedőn és lejtőn át jutunk el. A Kétvölgyi-kilátónál megpihenhetünk, ahonnan remek kilátás nyílik a környékre.

Apátistvánfalva irányába folytatjuk utunkat, ahol megtekinthetjük a Határőr Múzeumot, valamint felfrissülhetünk az Apát Hotel és Étteremben. 9 km múlva Máriaújfalura, a Hársas-tóhoz érünk. A festői környezetű tónál újra tarthatunk egy kis pihenőt és akár körbe is kerékpározhatjuk vagy sétálhatjuk a tanösvény mentén. A Máriaújfalu utáni T-elágazásban balra fordulunk, és kerékpárbarát úton (Kossuth u.) tekerünk Szentgotthárd központjába, a körforgalomig (3,5 km). Ha kihagyjuk a Hársas-tavat, akkor Apátistvánfalva után Zsidahegy érintésével érkezünk vissza Szentgotthárdra, ahol a dupla körforgalmat a 2. kijáraton át elhagyva juthatunk a Gotthard Therme Hotelhez.