ÖV2_Keresztül a "világ közepén"

Táv: 13,3 km * Időtartam: 4 óra/ure * Szintemelkedés: 130 m

Őriszentpéter (autóbusz pályaudvar/avtobusna postaja)–Alszer–Ispánki-patak völgye/dolina potoka Disznós–Ispánk Keleti szer–Ispánk Nyugati szer–Bárkás-tó/jezero Bárkás–Őriszentpéter-Kovácsszer–Őriszentpéter (autóbusz pályaudvar/avtobusna postaja)

Őriszentpéteren a buszpályaudvarnál parkoljunk le. A szemközti utcán, a  jelzésen indulunk el kelet felé, majd az utca végén balra térünk a -re. Rögtön elérjük az erdőt, majd enyhe emelkedő, jobbról egy régi vízmosás és árok következik. Gyönyörű lucfenyők, később vegyes erdők váltják egymást. A dombtetőn jobbra fordulunk, követjük a -t. Az erdőszélen van a Kéktúra pecsételő hely. Az erdőben folytatódik az út. A lejtő alján balra fordulunk. Az Ispánki-patak alsó szakasza egy erdő szélén halad. Jobbra, egy szűk, füves útra térünk, majd emelkedő következik. A Nagyrákos és Ispánk közötti földúton haladunk tovább a -n, majd rövidesen az őrségiek által a "világ közepének" hívott Ispánkra érkezünk.

Ispánk nagyon hangulatos, "szeres" település. A Keleti szeren sétálunk végig. Kb. 800 m után a  is a  mellé szegődik, ezen haladunk a falu végéig. A művelődési ház mögött sportpálya, pihenőhelyek vannak. Innen a -n folytatjuk utunkat Ny–ÉNy-i irányba. Nyugati szerre érkezünk, ahol a magasfeszültségű betonoszloppal szemközti családi ház kerítése mellett jobbra fordulva elköszönünk Ispánktól.

Gyönyörű rét és erdő váltakozik, erdei fenyőkkel. Követjük a -t, majd egy országutat keresztezve a Bárkás-tóhoz érünk. A tótól nem messze, a  és a  kereszteződésénél kijelölt tűzrakóhelyet és pihenőt találunk szalonnasütő- és bográcsozóhellyel.

A  jelzésen folytatjuk túránkat. A jelzések a következő szakaszon kopottak, sok helyen hiányoznak. Őriszentpéter irányába fordulva változatos erdők (luc, tölgy, erdei fenyő, de a vizes, lápos részeken fűzek, nyírfák is), rétek következnek. Áthaladunk a réten, majd a kerítés mellett balra, a domb tetején pedig jobbra térünk és újra Őriszentpéterre érkeztünk. Továbbhaladva egyenesen jutunk Kovácsszerre. Az utca végén a -t követve balra fordulunk, majd az út mentén 200 m múlva fazekasok kínálják portékáikat. Az utca végén, az étteremnél forduljunk jobbra és a járdán haladva hamarosan megérkezünk a parkolóba, túránk végállomására.