ÖV2_Őrségi barangolás két keréken (Őrség 4)

Táv: 38 km

Időtartam: 5 óra

Szintemelkedés: 180 m

Őriszentpéter–Nagyrákos–Pankasz–Kisrákos–Szaknyér–Hegyhátszentjakab–Szőce–Őrimagyarósd–Viszák–Ispánk–Őriszentpéter

Őriszentpéterről erdők között tekerünk a "Völgyhídi faluba", Nagyrákosra (3 km). Érdekes látnivaló az 1399 m hosszú vasúti viadukt. Tekintsük meg a zsúpfedeles tájházat és kovácsműhelyt is. A következő település Pankasz, amely híres az 1755-ben épített szoknyás haranglábról. A Denke-patak mentén Kisrákosra érünk. A faluban jobbra fordulunk egy kavicsos útra (). Szaknyér ellenkező végén, a jobb oldalon találjuk az alpaka farmot. Ezután Hegyhátszentjakabon, a jelzőtáblákat követve jutunk a festői környezetben fekvő Vadása-tóhoz. Strandolhatunk vagy sétálhatunk a tanösvényeken. A tó menti aszfaltúton tekerünk tovább. A következő útkereszteződésben jobbra fordulunk Szőce felé. A településen megtekinthetjük a Lápok Házát, illetve a tőzegmohás és a kékperjés láprétet. Szakvezetéssel egybekötött gyalogtúrán fedezhetjük fel a láp élővilágát, számos jégkorszaki maradvány növényfajt.

Szőcéről kavicsos úton kerekezünk tovább, majd a műútnál balra fordulunk Őrimagyarósd felé. A faluban előbb lejt, majd emelkedik az út. Az emelkedő tetején balra találjuk a földvárat, illetve a Malomgát tanösvényt. Rövid kitérő után nyeregbe pattanunk, és a faluból kivezető közúton Viszák felé folytatjuk körtúránkat. A településen a Tündérkertben megnézhetjük az őshonos magyar gyümölcsfákat. Viszáknak egy rövid, de meredek kaptatón feltekerve intünk búcsút. Innen kb. 500 m-t tekerünk, majd jobbra, ismét kavicsos erdészeti útra térünk. Hangulatos erdei környezetben kerekezünk. Az aszfaltúthoz érve balra, majd a következő lehetőségnél, a műútról ismét balra fordulunk egy kavicsos útra. Kb. 1 km múlva érkezünk meg a "világ közepére", Ispánkra. A törpe település Keleti szerén balra, a művelődési ház mellett remek pihenőhelyet találunk. A Nyugati szeren kézműves csokoládé manufaktúra működik. Egy 13%-os emelkedő leküzdése után hagyjuk el a falut. A műutak kereszteződésében balra fordulva érünk újra Őriszentpéterre.