ÖV4_Egy hosszú őrségi túra

Táv: 33 km

Időtartam: 8 óra

Szintemelkedés: 351 m

Őriszentpéter, autóbusz állomás/avtobusna postaja, Városszer, Templomszer, Keserűszer–Szala menti tanösvény/Učna pot ob Szali–Szalafő, Gyöngyösszer, Pityerszer, Felsőszer, Papszer–Lugos-patak völgye/dolina potoka LugosNagysári-hegy/hrib Nagysári–Kondorfa, Fővég, Alvég–Lugos-patak völgye/dolina potoka LugosMáli-hegy/hrib MáliDó-rét/travnik DóBárkás-tó/jezero Bárkás–Ispánk, Nyugatiszer, Keletiszer–Ispánki-patak völgye/dolina potoka Ispánkie–Őriszentpéter, Alszer, autóbusz állomás/avtobusna postaja

Az őriszentpéteri autóbusz állomásról a város központja felé, jobbra indulunk a közúton, majd a városszeri körforgalomban is jobbra fordulunk a -re. Rövidesen láthatjuk a református templomot, majd az ŐNP Látogatóközpontját. Ezután az útkereszteződésben balra, Szalafő felé térünk.

Templomszeren található a Harmatfű Természetvédelmi Központ, mellette a Rezgőnyár tanösvénnyel. A -en érünk az Árpád-kori műemléktemplomhoz, és a középkori téglaégetőhöz. Balra láthatjuk a Csörgőalma gyümölcsöskertet. Az első lehetőségnél balra fordulunk Keserűszer felé (). Kb. 200 m múlva egy régi sökfás temetőt érintünk. Itt jobbra fordulunk. Aszfaltúton érünk a következő útkereszteződésig, ahol balra fordulunk. Nemsokára átkelünk a Szala-patakon, majd jobbra térünk. Innen a  és a Szala menti tanösvény együtt haladnak. Fahidakon átkelve a Szala mellett sétálunk, majd a kavicsos utak kereszteződésében jobbra fordulunk. Egy gázló következik a Szalán, majd kb. 200 m múlva balra térünk.

Gyöngyösszeren, a sportpálya mellett elhaladva Szalafő központjába érünk. Balra térünk, majd egy kereszteződésben a -ön sétálunk tovább Pityerszer felé (emelkedő). Az Őrségi Népi Műemlékegyüttes megtekintése után a  jelzésen folytatjuk utunkat Felsőszer irányába. Fapallókon kelünk át a Felsőszeri-patakon, majd továbbsétálva Felsőszerre jutunk. Itt a kavicsos útra jobbra, majd kb. 600 m múlva balra fordulunk. Haladjunk át a réten a Szala-patak völgyébe. Átkelünk a patakon, és Papszerre érkezünk.

Sétáljunk a dombtető irányába, majd a kavicsos papszeri útra érve forduljunk jobbra. 100 m után balra térünk (). Forduljunk balra a közútra (). 300 m után jobbra térünk a  jelzésű földútra. Szalafő után, a "Rónán" átérve, a földutak találkozásánál balra fordulunk és az erdő mellett megyünk tovább. Kb. 600 m után balra térünk ().

Hamarosan a Lugos-patak völgyébe jutunk. Kb. 2 km-en keresztül a patakmedret követjük. Kb. 1 km után a / jelzésen sétálunk tovább. Átkelünk a Lugos-patakon. Kondorfa-Fővégen, a főút kereszteződésénél élesen jobbra fordulunk a völgy irányába (). A völgyben balra térünk Alvég felé és egy füves szekérúton haladunk tovább a Lugos-patak mellett. A Dó-rétre érünk, amely egy mélyen fekvő völgyben terül el. Átvágunk rajta, és a dombtető irányába indulunk. A Bárkás-tónál pihenőt, tűzrakó helyet találunk. A kavicsos út végén keresztezzük a főutat, majd az erdőben folytatódik túránk (). Ispánk, Nyugati szeren balra fordulunk az aszfaltútra. Keleti szeren a Művelődési Háznál (pihenő) jobbra térünk a -re. Kb. 4,5 km múlva érünk Őriszentpéterre.