ÖV5_Belső-őrségi kalandozás

Táv: 32 km

Időtartam: 6,5 óra

Szintemelkedés: 723 m

Magyarföld–Magyarszombatfa–Velemér–Szentgyörgyvölgy–Kógyár–Felsőszenterzsébet–Magyarföld

Túránk a magyarföldi haranglábtól indul. A faluban érdemes megnézni a fatemplomot is (kulcs: Jókai út 1.). Ezután a főutcán jobbra indulunk a -en, majd a település végén egy kis földútra térve, a -en érjük el a Berki-hegyet. A régi présházakat elhagyva rövidesen átkelünk a főúton, és a  kereszteződéséhez érünk. Balra fordulunk, majd a / jelzésen Magyarszombatfáig gyalogolunk.

Magyarszombatfa előtt jobbra térünk a főútra. A településen számos fazekast találunk, kedvünkre válogathatunk a portékáik között. A kereszteződés után ismét jobbra fordulunk, és egy kis emelkedőn mászunk fel a Ritási-dombig. Útközben tekintsük meg az Őrségi Vadászati Kiállítást. Innen a -en haladunk tovább, majd az Ó-hegy előtt jobbra térünk, és ismét Magyarszombatfa főutcáján gyalogolunk. Rövid kitérővel benézhetünk a magyarszombatfai Fazekasházba is.

A főúton érünk Gödörházára. A hídon át, a műúton a gödörházi haranglábhoz, majd a -en rövidesen Velemér községbe érünk. A falu főutcáján megtekinthetjük a tájházat. A -en jobbra tartva érünk a veleméri Fény templomához. Szánjunk időt a különleges Árpád-kori templom megtekintésére!

A  folytatását a temető után, a háborús emlékmű mellett találjuk. Ezen kelet felé haladva Szentgyörgyvölgyre érünk. A falu főutcáján, a kocsma után balra () a református templomhoz jutunk. Érdemes megnézni a gyönyörű festett, fakazettás mennyezetét. Innen továbbra is a -en haladva balra, Kógyár érintésével kavicsos úton jutunk Felsőszenterzsébetre. A faluban balra térünk a -re, és a Péter-hegyen keresztül érünk vissza Magyarföldre, túránk kiindulópontjához.