ÖV6_Szerről szerre Szalafőn

Táv: 12 km

Időtartam: 3 óra

Szintemelkedés: 130 m

Szalafő-Templomszer–Csörgőszer–Pityerszer–Felsőszer–Papszer–Templomszer–Alsószer–Templomszer

Szalafői szertúránk körtúra. A falu központjából, a Polgármesteri Hivatal melletti parkolóból indulunk a főúton balra, a  jelzésen. Rövidesen, a fogadónál balra térünk, majd a -en kapaszkodunk felfelé. Csörgőszeren rendezett porták mellett haladunk tovább. A házakat elhagyva, kavicsos erdészeti úton gyalogolunk a -ig. Jobbra, az erdő irányába térünk, és szűk ösvényeken megyünk tovább a völgy irányába. A völgyön átkelve egy gyönyörű réten haladunk felfelé, majd kavicsos útra érünk, ahol jobbra fordulunk a -re. Balról európai bölényeket, eurázsiai vadlovakat láthatunk. (Nagy esőzések után a völgyön való átkelés nehézkes lehet, ekkor kisebb kerülővel – a -en továbbhaladva, a -en – érhetünk át Pityerszerre.) Rövidesen Pityerszerre érünk, ahol szánjunk időt az Őrségi Népi Műemlékegyüttes megtekintésére.

A skanzenen átvezető úton folytatjuk túránkat a  jelzésen, a Felsőszeri-patak völgyén át. Felsőszeren, a szeri úton kb. 500–600 m múlva balra térünk (kb. újabb 200 m-t követően egy kilátót is találunk), majd a Zala-völgyét keresztezve, a réten áthaladva Papszerre érkezünk.

A szeri úton egyenesen megyünk a kereszteződésig (itt remek őrségi ételeket is fogyaszthatunk), majd letérve a -ről jobbra fordulunk, követjük az út nyomvonalát. Átkelünk az aszfaltúton, és egyenesen folytatjuk utunkat. Múltat idéző porták előtt haladunk el, majd a réten újra Templomszerre érünk. A kavicsos úton balra fordulunk, majd a következő két kereszteződésben is balra tartva megyünk tovább. A falutól távolodva, kb. 500 m után jobbra fordulunk az istállók irányába. A földutat keresztező főútra balra, majd a település keleti végében, az Alsószeri útra jobbra térünk.

Alsószeren a következő utcánál szintén jobbra fordulunk. Rövid séta után balra térünk az aszfaltútra, amelyről kb. 1 km után, még a dombtetőn balra, a kavicsos erdészeti úton gyalogolunk a -ig, amelyre jobbra térünk. A település sportpályája mellett elhaladva hamarosan visszaérünk kiindulópontunkra.