ÖV9_Kiruccanás a festői szépségű Hársas-tóhoz (Őrség 6)

Táv: 34 km

Időtartam: 5 óra

Szintemelkedés: 360 m

Őriszentpéter–Kondorfa–Szentgotthárd-Máriaújfalu–Farkasfa–Szalafő–Őriszentpéter

Őriszentpéterről Szentgotthárd irányába az Őrség 6 kitáblázás szerint indulunk, amelyet túránk során végig kövessünk. A főúton dimbes-dombos tájon tekerünk, majd lejtőn gurulunk be Kondorfára, ahol megtekinthetjük a római katolikus templomot. A főúton kerekezünk, majd nemsokára a völgyben átkelünk a Huszászi-patakon. Ezután a közút élesen elkanyarodik jobbra, de mi balra térünk egy kavicsos erdészeti útra. Gyönyörű erdők között tekerünk felfelé. Aszfaltúthoz érünk, jobbra fordulunk, és a kitáblázás szerint a festői környezetű Hársas-tóhoz biciklizünk. Remek hely strandolásra, pihenésre. A tónál nyári időszakban büfé is üzemel. Ajánlott a tavat körbesétálni. Közben a tanösvényen kihelyezett táblákról tájékozódhatunk a tó és környékének élővilágáról, építészeti értékeiről.

Újra a nyeregbe pattanva a dombtető felé tekerünk. Farkasfán, a dombtetőn már látszik a meteorológiai állomás, majd legurulunk a községbe. A faluban tekintsük meg a haranglábat és a Szent Anna-templomot, illetve a falu központjában megtölthetjük kulacsunkat. Meredek úton hagyjuk magunk mögött a települést. Szebbnél szebb erdők következnek, majd a rétek mellett haladva pillantjuk meg Szalafőt. Napjainkban is jól megfigyelhetjük a faluban az Őrségre jellemző "szeres" településszerkezetet, ellátogathatunk a Pityerszeri Népi Műemlékegyütteshez, mellette európai bölényeket, eurázsiai vadlovakat láthatunk, tanösvényeken sétálhatunk. A rengeteg látnivaló miatt hosszabb időt szánjunk a községre.

Pityerszerről kavicsos úton feltekerhetünk a magyar–szlovén határnál található Határőr-emlékparkhoz, amely a nem is oly régmúlt határőrizetét mutatja be. Túránk befejező állomására, Őriszentpéterre a főúton jutunk el. Megtekinthetjük az Árpád-kori templomot, és mellette a középkori téglaégetőt, de ellátogathatunk a fazekasokhoz is.